Betingelser
Generelt
De her angitte vilkår regulerer kundens bruk av varer og tjenester levert av TRADEMAN AS, Postbok 5096, 9284 Tromsø. Org nr. 985 716 625 (heretter kalt "Fujimae-Norge").
Kjøper betegnes som Kunden.
Følgende salgs- og leveringsbetingelser gjelder for alle forbrukerkjøp som foretas via Internett, e-post, telefon eller lignende. For å bestille varer i nettbutikken vår, må du godta våre betingelser.
Disse vilkårene gjelder for alt salg fra Fujimae-Norge så lenge ikke annet er skriftlig avtalt partene imellom.
Personopplysninger
Fujimae-Norge behandler persondata ifølge Lov om Personopplysninger. Opplysninger som kan knyttes til deg som person vil aldri bli gjort tilgjengelig for andre virksomheter eller bli koblet med andre eksterne register.
Kunden kan til enhver tid henvende seg skriftlig til Fujimae-Norge med forespørsel om å få utskrift av de personopplysninger vi har lagret på Kunden. Kunden kan, til enhver tid, be om å bli slettet Fujimae-Norge sine registre under forutsetning av at alt mellomværende er gjort opp.
Kundeopplysning
Det er viktig at det i bestillingen blir lagt inn telefonnummer, korrekt adresse og kontaktperson slik at vi kan ta kontakt dersom varen ikke er på lager i Spania, eller hvis forsinkelser skulle oppstå. Dette også til bruk ved reklamasjon og retur av varer.
Priser
Alle våre priser på www.fujimae.no er utsalgspriser inklusiv mva og eksklusiv frakt med mindre annet uttrykkelig er nevnt. Vi tar forbehold om feil i prislisten og denne kan endres uten varsel. Vi tar også derfor forbehold om prisendring som følge av endrede priser fra våre leverandører og endringer i valuta.
Forsendelse
Varer som handles på www.fujimae.no blir sendt kunden etter betaling. Varene sendes enten pr post fra Tromsø eller direkte fra vår leverandør.
Alle varene du har bestilt vil bli sendt i én forsendelse (kan bestå av flere kolli).
Det vil bli sendt en elektronisk ordrebekreftelse på e-post til Kunden kun kort tid etter at vi har mottatt ordren. Ordrebekreftelsen er en kvittering på at vi har mottatt bestillingen, men betyr ikke at varen kan leveres. Vi vil kontakte deg om varen du har bestilt ikke kan leveres eller blir levert senere. Ønsker du endringer på ordren, ta kontakt med oss umiddelbart på post@fujimae.no slik at vi kan hjelpe deg før vi sender ut ordren.
Forsikring
Forsikring er vårt ansvar frem til du mottar varene. Forsendelsen og forsikring av varer sendt til kunden direkte fra vår leverandør er vårt ansvar, slik at du er sikret mot tap dersom pakker forsvinner eller skades på vei til deg.
Dersom det er transportskade på Norgespakke sendt fra oss via Posten, så henviser vi til Posten for reklamasjon.
Fraktpriser
Vi benytter Posten sine reelle priser på Norgespakke og disse endres med jevne mellomrom. Fraktutgifter på tyngre utstyr som matter og fylte sekker må beregnes særskilt. Varen sendes da med Bring.
Betalings- og leveringsvilkår.
Kunden kan velge å forhåndsbetale faktura mottatt på e-post via nettbank eller med VIPPS.
Ved henting på lager har vi også betalingsterminal for kort..
Faktura vil bli sendt pr e-post etter mottatt bestilling. Alle varer leveres i henhold til ordrebekreftelse. Ved forskuddsbetaling via bank vil ordren settes i bestilling når betaling er registrert. Ved avtale med oss kan også varene sendes pr oppkrav. Postens gebyrer kommer da i tillegg for sending pr oppkrav.
Frakt debiteres også ut fra bestilling. Større ordrer vil bli sendt direkte fra vår leverandør.
Rabatt
Forbund, klubber, institutt, treningssenter osv. som registrerer seg som kunde vil få egne rabattavtaler.
Leveringstid
Dersom varen er på lager kan den leveres på 2-5 dager avhengig av hvor i landet den må sendes. Dersom vi må få varen fra fjernlager så beregner vi 2-3 ukers leveringstid fra bestillingstidspunkt.
Ved eventuelle forsinkelser vil du som kunde bli orientert fortløpende.
Alle leveringstider som blir oppgitt av oss må anses som veiledende. Når tid er oppgitt i antall dager, menes hverdager og befrakters tid kommer alltid i tillegg. Eventuelle prisendringer som skjer etter bestillingstidspunkt får ikke tilbakevirkende kraft.
Forbehold
Vi tar forbehold om mulige skrive-/trykkfeil når det gjelder pris, tilgjengelighet på lager og informasjon om varer/tjenester på siden. Ta kontakt med oss hvis du har spørsmål på post@fujimae.no eller ring 477 17 800.
Kundens plikter
Den som er registrert som kunde hos Fujimae-Norge, er ansvarlig for betaling av de ytelser Fujimae-Norge eller Fujimae-Norges samarbeidspartnere leverer i henhold til nåværende vilkår. Ansvaret omfatter også andres bruk av kundens tilgang, herunder uvedkommendes bruk, så fremt det ikke kan påvises at uvedkommendes bruk er muliggjort gjennom uaktsomhet fra Fujimae-Norges side.
Mangler – feil ved varen.
Fujimae-Norge skal snarest mulig etter å ha blitt kjent med en mangel ved produktet levert av Fujimae-Norge, iverksette tiltak for å rette på mangelen. Hvis kunden på eget initiativ iverksetter tiltak for å utbedre mangelen ut over det som måtte være avtalt med Fujimae-Norge, betaler ikke Fujimae-Norge disse utgiftene.
Avbestilling
Hvis du ønsker å avbestille varene må du kontakte oss umiddelbart og innen kl 12.00 dersom bestillingen er gjort før dette.
Angrerett
Ifølge lov om angrerett kan du returnere en bestilt vare innen 14 dager fra mottak uten å oppgi noen grunn. Du må returnere varen ubrukt, med faktura/ordrebekreftelse og i originalemballasje. Fyll ut angrerett-skjemaet du mottok sammen med ordrebekreftelsen, med informasjon om varen ønskes byttet eller om du vil ha pengene tilbake (husk å oppgi kontonr dersom du handlet på postoppkrav). Har du forskuddsbetalt vil pengene bli tilbakeført i løpet av få dager etter vi har mottatt returen. Dersom returen ikke skyldes feil fra Fujimae-Norge sin side vil Kunden selv stå for returporto. (jf. Angrerettloven § 15 første ledd).
Retur og byttevilkår
Dersom kunden har mottatt feil vare ut fra bestilling og dette skyldes oss eller leverandøren, skal varen returneres innen 7 dager i originalpakning, samt være ubenyttet. Vi vil da dekke frakt på billigste måte (Kvittering må vedlegges). Dersom kunden returnerer varer av andre årsaker, må frakt dekkes selv. Som kunde må du kontakte oss før du sender varer i retur for å unngå misforståelser.
Ved bytting av varer ber vi deg om å kontakte oss så snart som mulig post@fujimae.no. Vi trenger følgende informasjon for å ekspedere henvendelsen effektivt.
Ø Fullt navn
Ø Kundenummer/Fakturanummer
Ø En kort forklaring på hvorfor du ønsker å bytte og hva du ønsker å bytte til.
Reklamasjon
Dersom det er transportskade sendt fra oss med Norgespakke via Posten, så henviser vi til Posten for reklamasjon.
Er det en større ordre sendt direkte fra vår leverandør, som er skadet, trenger vi en skriftlig reklamasjon fra kunden til vår leverandør. Ved reklamasjon og retur av varer, vennligst kontakt oss snarest, slik at missforståelse kan unngås.
Dersom det er en feil på en vare ber vi deg om å kontakte oss så snart som mulig på post@fujimae.no Vi trenger følgende informasjon for å ekspedere henvendelsen effektivt.
Ø Fullt navn.
Ø Kundenummer/Fakturanummer.
Ø En forklaring på hva som er feil/mangler med varen og eventuelt bilde av feilen.
Returadresse
Alle avtalte returer sendes til:
Fujimae-Norge
Trademan AS
Postboks 5096
9284 Tromsø
Endring i vilkårene
Fujimae-Norge forbeholder seg retten til å endre nærværende vilkår, herunder som følge av endringer i lovgivningen.
Force majeur
Er Fujimae-Norge forhindret fra å levere eller foreta pliktig omlevering eller blir en slik leveringsplikt urimelig tyngende som følge av arbeidsstreik eller enhver annen omstendighet når partene ikke kan råde over den så som brann, krig, mobilisering eller uforutsette militære innkallelser av tilsvarende omfang, rekvisisjon, beslag, valuta restriksjoner, opprør og oppløp, knapphet på transportmidler, alminnelig vareknapphet, innskrenkning i tilførselen av drivkraft, samt mangler ved eller forsinkelser av leveranser fra underleverandører eller produsenter som følge av slike omstendigheter som omhandles i dette punkt, er Fujimae-Norge fritatt for alt annet ansvar enn i reklamasjonstilfeller og kreditere den til den mangelfulle vares tilhørende kjøpesum.